Koska en ontumisesta huolimatta ollut joutunut antamaan Ringalle dopingia, pääsimme osallistumaan niihin kahteen näyttelyyn, jotka olivat pitkään olleet suunnitelmissa. Ensimmäinen oli helatorstaina Suonenjoella, jonne matkasimme jo edellisenä iltana ja yövyimme Minnan luona. Ringa taisi olla matkustamisesta sen verran väsynyt, että käyttäytyi näyttelypaikalla varsin mallikkaasti. Tuloksena KP ja VSP-pentu. Yhtään kuvaa näyttelystä ei ole, Minnan esittäessä Ringaa pysyttelin minä kauempana kehästä, ettei Ringa vaan keksisi alkaa kaivata minua.

Seuraava näyttely oli Iissä 26.5. Olin edellisenä yönä palannut kotiin reissusta, näyttelypaikalle saavuin lähes pystyyn nukahtaneena jälleennäkemisestä iloitsevan koiran kanssa... Mutta onneksi olimme paikalla hyvissä ajoin, ja Ringa ehti rauhoittua ennen kehää. Ja se saikin tuomarilta käytöksestään kommentit: "Sinutpa on koulutettu hyvin, se on hienoa, kun olen tässä noiden labradorien kanssa tapellut." Lisäksi Ringa sai kommentteja keräämästään vararavinnosta. En yllättynyt, sillä tuomari tuntui olevan todella tarkkana liian lihavien koirien kanssa, ja minä tiesin jo etukäteen, että Ringa on saanut hieman liikaa ruokaa. Niin se vaan minäkin, suuri ylensyöttämisen vastustaja, onnistuin sokaistumaan omalle koiralle ja päästämään sen vähän liian tuhtiin kuntoon ;) No itseasiassa tuomarin kommentit olivat, että tästä älä päästä enää tulemaan yhtään lisää. Eli kyllä Ringalla kylkiluut vielä tuntuu, mutta tosiasia on, että niiden pitäisi tuntua vielä paremmin. Kuvia ei ole tästäkään näyttelystä, kun unohtui kamera kotiin. Pitäisköhän minun pistää myyntiin koko aparaatti, kun olen viime aikoina ollut tavallista laiskempi kuvaamaan yhtään mitään...

Molempien näyttelyiden arvostelut löytyvät Ringa tulossivulta. Ja jos jollakin tekee mieli nähdä edes jotain uusia kuvia, niin kattokaa vaikka tylsiä turistiräpsyjä San Franciscosta ;)